algemene voorwaarden

Algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden van Fiora

Versie geldig vanaf december 2024

Inhoudsopgave
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Wijzigingen in de opdracht
Artikel 7 – Bedrukkingen in opdracht
Artikel 8 – Herroepingsrecht
Artikel 9 – Kosten in geval van herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Conformiteit en garantie
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – Betaling
Artikel 15 – Aansprakelijkheid
Artikel 16 – Overmacht
Artikel 17 – Eigendomsvoorbehoud
Artikel 18 – Annuleringen
Artikel 19 – Auteursrecht, industrieel eigendomsrecht en reproductierecht
Artikel 20 – Leeftijdsgrens
Artikel 21 – Klachtenregeling
Artikel 22 – Geschillen
Artikel 23 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
Dag: kalenderdag;
Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Britt Seuren (Fiora)
Molenstraat 26, 5866AB Swolgen

Telefoonnummer: +31 6 81258600
E-mail: info@fiorashop.nl
KVK: 86911074 

Artikel 3 – Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en bestellingen tussen ondernemer en consument.
Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
Door het plaatsen van een bestelling bij Fiora geeft de consument aan op de hoogte te zijn van en akkoord te gaan met de algemene voorwaarden.

Artikel 4 – Het aanbod
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst. De ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.

Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

  • de prijs inclusief;
  • de eventuele kosten van verzending;
  • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
  • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
  • optioneel: beschikbare maten, kleuren, soort materialen.

Artikel 5 – De overeenkomst
De overeenkomst, hoe dan ook genaamd, komt pas tot stand na uitdrukkelijke aanvaarding door Fiora. Deze uitdrukkelijke aanvaarding blijkt uit de schriftelijke bevestiging van Fiora, dawel uit het feit dat Fiora uitvoering geeft aan de overeenkomst.
Fiora heeft altijd het recht een opdracht zonder opgave van redenen te weigeren en is niet aansprakelijk voor schade die direct of indirect uit deze weigering ontstaat en/of zal ontstaan.
Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

 

Artikel 6 – Wijzigingen in de opdracht
Wijzingen in de oorspronkelijke opdracht, van welke aard dan ook, dienen tijdig schriftelijk aan Fiora te worden doorgegeven. Indien die wijzigingen hogere kosten veroorzaken dan waarop bij de prijsopgave kon worden gerekend, worden deze aan de wederpartij extra in rekening gebracht. Veranderingen/wijzigingen welke daarentegen vermindering van de kosten ten gevolge hebben, kunnen prijsvermindering tot gevolg hebben. Wijzigingen mondeling of per telefoon aan Fiora doorgegeven, komen geheel voor rekening en risico van de wederpartij. Wijzigingen in de reeds verstrekte opdracht kunnen tot gevolg hebben dat de voor de verandering/wijziging overeengekomen levertijd door Fiora, buiten haar verantwoordelijkheid, wordt overgeschreden.

Fiora is niet verantwoordelijk voor fouten, door of namens de opdrachtgever niet verbeterd, in de afgegeven proef.

 

Artikel 7 – Bedrukkingen in opdracht
Als de klant de laatste digitale proefdruk heeft goedgekeurd, worden de producten gedrukt/bedrukt. Hierna kan het niet meer aangepast worden. De laatste proefdruk dient daarom goed te worden gecontroleerd en via een e-mail of via een andere digitale weg te worden goedgekeurd. Klant is zich ervan bewust dat kleuren op het beeldscherm kunnen afwijken van kleuren in werkelijkheid. Fiora is hier niet verantwoordelijk voor. Fiora is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten die na het goedkeuren van de laatste proefdruk worden ontdekt door de klant.

Het ontwerp blijft eigendom van Fiora en mag niet door de klant gebruikt worden.

 

Klant geeft Fiora het recht om alle aangeleverde bestanden te gebruiken in het ontwerp. Het is niet toegestaan bestanden aan te leveren waarvan de rechten niet bij de klant liggen. Bij overtreding hiervan kan Fiora hier niet aansprakelijk voor worden gesteld; zowel door klant als door derden. Fiora gaat er vanuit dat klant beschikt over alle rechten over de aangeleverde bestanden.

 

Fiora levert gepersonaliseerde producten, volgens de specificaties van de consument.

 

Artikel 8 – Herroepingsrecht
Bij de aankoop van de algemene producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.

Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels een e-mail te sturen naar Fiora (e-mail adres zie Artikel 2) Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

 

Artikel 9 – Kosten in geval van herroeping
Indien de klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.

 

Wanneer producten op kosten van de klant teruggezonden worden en niet afdoende gefrankeerd zijn, worden de pakketten niet in ontvangst genomen door Fiora. De klant is zelf verantwoordelijk voor de wijze van versturing en voor het risico van het pakket – en deze verantwoordelijkheid en dit risico hierbij door de klant worden aanvaard- totdat Fiora het in ontvangst heeft genomen. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.

 

Alleen bij retournering van alle producten worden de kosten van heenzending terugbetaald. Het totaalbedrag van de geretourneerde producten en de eventuele verzendkosten worden uiterlijk 14 dagen na ontbinding terugbetaald aan de klant.

 

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Fiora kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien Fiora dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

  1. die door Fiora tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  2. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  3. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  4. die snel kunnen bederven of verouderen;
  5. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

Artikel 11 – De prijs
Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

Bij samengestelde prijsopgave bestaat voor Fiora geen verplichting tot levering van een gedeelte tegen een overeenkomstig gedeelte van de voor het geheel opgegeven prijs. Wanneer slechts voor een gedeelte van het te vervaardigen werk modellen, copy, etc. aan Fiora zijn overhandigd, is Fiora niet gebonden aan de voor het geheel opgegeven prijs, indien zou blijken dat het niet getoonde gedeelte naar verhouding meer arbeid vereist dan het wel getoonde. Fiora behoudt zich het recht voor eventuele montage, retouche of andere werkzaamheiden, die Fiora noodzakelijkerwijze moet maken om haar werkzaamheden naar behoren te verichten, ten laste van de wederpartij te brengen.

Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is Fiora niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

 

Artikel 12 – Conformiteit en garantie
De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten. Consument dient zorgvuldig met producten om te gaan en bij eventuele schade aan producten als gevolg van eigen schuld/verantwoordelijkheid, geldt er geen garantie.

De garantie geldt niet indien:

  • de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
  • de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
  • de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

Bij schade bij het ontvangen van de producten, dient de consument contact met ondernemer op te nemen voor een passende oplossing.

 

Fiora is niet verantwoordelijk voor eventuele schade aan muren, ramen, kasten etc. na gebruik van muurstickers en raamstickers. Consument is zich ervan bewust de muurstickers niet te gebruiken op muren die net geverfd of gestuct zijn.

 

De consument is op de hoogte van de wasinstructies van de textielproducten en zal de producten ook met zorg volgens de voorschriften behandelen:

Om de bedrukking mooi te houden voor het wassen het textiel binnenste buiten draaien. Geen wasverzachter gebruiken en maximaal op 30° wassen. Na het wassen niet in de wasdroger. Bedrukking niet strijken. 

 

Artikel 13 – Levering en uitvoering
De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Het aannemen der goederen door de vervoerder, zonder aantekening op de vrachtbrief of het reçu geldt als bewijs dat de emballage van de door Fiora verzonden goederen in goede staat was. Goederen die middels een vervoerder bij de wederpartij zijn afgeleverd, zullen door de wederpartij terstond worden gecontroleerd. Eventuele klachten, vragen of opmerkingen zullen zo spoedig mogelijk telefonisch en vervolgens uiterlijk zeven dagen na ontvangst schriftelijk en gemotiveerd aan Fiora kenbaar worden gemaakt. Oponthoud of vertraging is niet voor rekening van Fiora, tenzij door haar schuld veroorzaakt. De goederen reizen voor risico van de wederpartij, zowel bij franco als bij niet-tranco leveringen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

 

De levertijd gaat in na schriftelijk aanvaarding van de opdracht maar nooit eerder dan nadat alle voor de uitvoering van het werk noodzakelijke gegevens en/of materialen in het bezit van Fiora zijn en/of de bedongen vooruitbetaling door de wederpartij aan Fiora is voldaan. Indien het spoedopdrachten vanwege de wederpartij betreft, zal hij dit uitdrukkelijk en ondubbelzinnig aan Fiora bij opdracht schriftelijk te kennen geven. Voor het geval Fiora alsdan voor het (spoed)transport zal moeten zorgdragen, zal Fiora de keuze van de vervoerder toekomen. De kosten van de vervoerder komen geheel voor

 

Artikel 14 – Betaling   
Voor zover niet anders is overeengekomen, dient de consument via overschrijving (vooraf), via Ideal, betaalverzoek of contant te betalen. Als consument voor overschrijving kiest dan dient consument uiterlijk binnen 7 dagen na het plaatsen van de bestelling het verschuldigde bedrag aan de ondernemer over te maken. Gebeurt dat niet, dan kan de overeenkomst worden ontbonden.

 

De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

 

Fiora is, ongeacht de overeengekomen betalingscondities, gerechtigd om alvorens aan de werkzaamheden te beginnen, of vóór de aflevering, voldoende zekerheid voor betaling te verlangen en, voor zover van toepassing, alle werkzaamheden aan de order staken, indien deze zekerheid niet kan worden gegeven.

 

Indien de wederpartij niet binnen de overeengekomen termijn betaalt wordt hij geacht van rechtswege in verzuim te zijn en heeft Fiora het recht om vanaf de vervaldag rente in rekening te brengen, zijnde 1,5% per maand of een gedeelte van de maand en tevens alle op de inning van haar vordering vallende gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten.

 

Artikel 15 – Aansprakelijkheid
Fiora is slechts voor de schade door de wederpartij geleden aansprakelijk, die het rechtstreeks en uitsluitend gevolg is van de grove schuld of opzet van Fiora tenzij op deze uitslluiting in voorkomend geval tot een naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar resultaat zou leiden en met dien verstande dat voor vergoeding alleen in aanmerking komt die schade waartegen Fiora verzekerd is, danwel redelijkerwijs gezien de in de branche geldende gebruiken, verzekerd had moeten zijn. Daarbij moeten de volgende beperkingen in acht worden genomen:

  • Fiora is niet aansprakelijk voor schade die door de wederpartij wordt geleden indien de zaken door de wederpartij reeds zijn verwerkt of behandeld; – niet voor vergoeding in aanmerking komt de bedrijfsschade door welke oorzaak dan ook ontstaan;
  • Fiora is niet aansprakelijk voor welke schade dan ook die door of tijdens de uitvoering van het werk wordt toegebracht aan zaken waaraan wordt gewerkt;
  • Fiora is niet aansprakelijk voor de schade veroorzaakt door opzet of grove schuld van hulppersonen;
  • De door Fiora te vergoeden schade zal gematigd worden indien de door de wederpartij te betalen prijs gering is in verhouding tot de omvang van de door de wederpartij geleden schade;
  • De door Fiora te vergoeden schade is beperkt tot het betreffende productbedrag van de opdracht;
  • Gebreken in een deel van het geleverde geven niet het recht tot afkeuring van de gehele geleverde partij;
  • Indien niet anders schriftelijk is overeengekomen mag Fiora voor ondeugdelijk werk goed werk in de plaats leveren, tenzij door de wederpartij kan worden aangetoond dat de daardoor ontstane vertraging en/of transportkosten voor de wederpartij grote nadelen met zich mee zou(den) brengen;
  • Fiora is niet verantwoordelijk voor de gevolgen van fouten in modellen of materialen die door de wederpartij aan Fiora zijn verstrekt.

Artikel 16 – Overmacht
Onder overmacht wordt bij toepasselijkheid van deze voorwaarden verstaan elke van de wil van Fiora onafhankelijke omstandigheid, ook al was deze ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst reeds te voorzien, die nakoming van de overeenkomst blijvend of tijdelijk verhindert, alsmede, voor zover daaronder niet reeds begrepen, oorlog, oorlogsgevaar, burgeroorlog, oproer, werkstaking, werkliedenuitsluiting, transportmoeilijkheden, brand en andere ernstige storingen in het bedrijf van Fiora of diens leveranciers.

 

Storingen in het bedrijf tengevolge van overmacht ontslaan Fiora van het nakomen van de overeengekomen leveringstermijn, zonder dat de wederpartij uit dien hoofde enig recht op vergoeding van kosten, schade en interessen kan doen gelden.

 

Ingeval van overmacht echter zal Fiora daarvan onverwijld mededeling doen aan de wederpartij en heeft de wederpartij bij ontvangst van die mededeling gedurende vijf dagen het recht de order schriftelijk te annuleren, e.e.a. echter onder de verplichting van Fiora reeds af te nemen en haar te vergoeden het eventueel reeds uitgevoerde gedeelte van de opdracht.

 

Artikel 17 – Eigendomsvoorbehoud
Alle door Fiora geleverde goederen blijven haar eigendom totdat de wederpartij integraal aan zijn betalingsverplichtingen jegens Fiora heeft voldaan. Het eigendom van de goederen blijft aan Fiora en gaat eerst over op de wederpartij op e dag waarop de wederpartij de verschuldigde prijs en de eventuele rente, kosten en schadevergoeding terzake van de geleverde goederen, inclusief voorgaande leveringen, zal hebben voldaan.

 

Artikel 18 – Annuleringen
Indien de wederpartij een reeds eerder gegeven order geheel of gedeeltelijk annuleert, is hij gehouden aan Fiora alle met het oog op de uitvoering van deze order redelijkerwijs gemaakte kosten te vergoeden, alles onverminderd het recht Fiora op vergoeding wegens winstderving alsmede van de overige uit de bewuste annulering voortvloeiende schade.

 

Artikel 19 – Auteursrecht, industrieel eigendomsrecht en reproductierecht
Voor het geven van een opdracht tot verveelvoudigen of reproductie voor welke werkzaamheden dan ook van de door Auteurswet of enig industrieel eigendomsrecht beschermde objecten verklaart de wederpartij dat geen inbreuk op de auteursrecht of industrieel eigendomsrecht van derden wordt gemaakt en de wederpartij verklaart Fiora, zowel in als buiten rechte voor alle gevolgen, zowel financiële als andere, uit de verveelvoudigen of reproductie voortvloeiende.

 

Artikel 20 – Leeftijdsgrens
De minimale leeftijd om alcoholhoudende producten aan te kopen is 18 jaar. Bestellingen van deze producten zijn alleen toegestaan aan diegene die 18 jaar of ouder zijn. Mocht blijken tijdens levering dat de bestelling wordt geplaatst of afgeleverd aan iemand jonger dan 18 jaar zal de bestelling automatisch worden geannuleerd. De kosten van deze annulering bedragen €9,99 en zijn voor rekening van de consument. Laat dus nooit een bestelling aannemen door iemand jonger dan 18 jaar, de bezorger zal de order dan niet uitleveren.

 

Artikel 21 – Klachtenregeling
De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd. Klachten kunnen door de klant via een e-mail naar Fiora (e-mail adres zie Artikel 2) aan de ondernemer bekend worden gemaakt. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

De wederpartij verliest alle rechten en bevoegdheden die hem ten dienste stonden op grond van gebrekkigheid, indien hij niet binnen de hierboven vermelde termijn en wijze heeft gereclameerd en indien hij Fiora niet de gelegenheid heeft geboden gebreken/klachten te herstellen.

 

De wederpartij die het geleverde niet binnen zeven dagen na ontvangst daarvan behoorlijk op zijn deugdelijkheid heeft gecontroleerd, wordt geacht de levering akkoord te hebben bevonden. Aan die termijn van zeven dagen zal de wederpartij niet worden gehouden indien die termijn in een bepaald geval redelijkerwijs verlenging behoeft. De wederpartij zal in geen geval enige aanspraak tegen de ondernemer kunnen doen gelden nadat de wederpartij een gedeelte van het geleverde ofwel in gebruiken genomen, be- of verwerkt, ofwel aan derden heeft doorgeleverd.

 

Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

 

Artikel 22 – Geschillen  
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

 

Artikel 23 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.